Vijftienhonderd euro voor Matthijs Brouwer

Matthijs Brouwer, student Management, Economie & Recht Den Bosch was vanmiddag blij verrast, toen hij een cheque van 1500 euro kreeg overhandigd. Avans Hogeschool gaf het geldbedrag aan de student, omdat hij tijdens de Olympische Spelen in Athene met de hockeyploeg het zilver won.
Na alle feestelijkheden bij zijn hockeyclub Den Bosch en het Bossche stadhuis en het bezoek aan de koningin was het voor de 24-jarige student de eerste keer dat hij alleen gehuldigd werd. ‘Bij alle andere gelegenheden werden we als team geëerd. Het is leuk om nu een keer individueel toegesproken te worden’, reageerde Brouwer. ‘Ik vind het ook een mooi gebaar van de hogeschool. Het is niet zomaar een bedrag, het is hartstikke veel. Dat waardeer ik zeer.’
‘Het is een prestatie die gevierd dient te worden’, zei Harry Koopman, voorzitter van de Raad van Bestuur van Avans Hogeschool. ‘Het is voor hem zelf iets fantastisch, daarnaast kan het ook een stimulans zijn voor andere studenten om naast hun studie nog iets te doen.’ (KvdL)