Virtueel de ‘Personal Assistent’ aan de man brengen

Studenten van het International Business Program in Den Bosch hebben de afgelopen weken de Personal Assistent (een elektronisch apparaatje) virtueel in de markt gezet. Groep acht kwam als beste uit de bus.

Acht denkbeeldige bedrijven introduceerden wereldwijd de Personal Assistent via het management game eGlobe. De studenten van het International Business Program, een Engelstalig onderdeel van International Business & Languages, vormden het management van de bedrijven. Zij gaven virtueel leiding aan de productie, planning, financiering en marketing van het product.
Uit de concurrentieslag bleek groep acht na vijf rondes het beste. Twan van de Wetering, Anne van Helden (Nederland), Yong Yan Cao (China) en Sandra Brito (Spanje) werden gisteren na de finaleronde gehuldigd. Het is de eerste keer bij het International Business Program dat het spel werd gespeeld. Doel is om door het werken in een groep in aanraking te komen met de eigenheid van verschillende nationaliteiten. (GR)