Welke studentenvereniging past bij jou?

Studenten die niet weten welke studentenvereniging te kiezen, kunnen de hulp inschakelen van een studentenverenigingswijzer op internet.
Wie de test op www.verenigingswijzer.nl maakt, krijgt een overzicht van welke verenigingen het beste bij hem passen.
De test bestaat uit stellingen die variëren van onderwerpen als verenigingsgrootte, religie, corporaal/alternatief, soort activiteiten en ontgroening. Vooralsnog zijn elf verenigingen opgenomen, die allemaal gevestigd zijn in de hoofdstad.
Ruud Olijf, voorzitter van studentenvereniging Meronis in Den Bosch is enthousiast. ‘Ik denk dat de studentenverengingen van Avans Hogeschool er wel behoefte aan hebben.’ Olijf gaat kijken of het idee ook uitvoerbaar is voor de verenigingen van Avans. [CB]