Computerlokalen blijven op de tweede verdieping

De computervoorzieningen op de tweede verdieping van Avans Hogeschool ’s-Hertogenbosch blijven na de verbouwing gehandhaafd. Want het is zonde om de bestaande voorzieningen af te breken en een verdieping hoger te installeren.

Dat is een van de wijzigingen die opgenomen is in het definitief ontwerp van de verbouwplannen van de Bossche hogeschool. In het voorlopig ontwerp van het architectenbureau Ter Haar Van Ling werden er acht computerlokalen gesitueerd op de derde verdieping van de lobben (gangen) D en E.

Ook is besloten om op de tweede etage een tweede ingang te creëren voor het LIC. Aanvankelijk zou het centrum, dat gebouwd gaat worden op de eerste tot en met de derde etage rond het atrium, alleen via de eerste verdieping toegankelijk zijn. Via trappen binnen het LIC kunnen studenten en medewerkers naar de hoger gelegen delen. Dit zou betekenen dat degenen die zich elders in het gebouw op de tweede en derde verdieping bevinden, om moeten lopen om het LIC binnen te kunnen. Om hieraan tegemoet te komen komt er dus een tweede entree bij.
Links en rechts van de hoofdingang van het hogeschoolgebouw komen trappen naar de hoofdingang van het centrum op de eerste verdieping.

Behalve de bouw van het Leer- en Innovatiecentrum gaat de benedenetage op de schop. Bij de entree komen twee draaideuren, collegelokaal E002 wordt omgevormd tot een ‘frontoffice’ en de rokerskantine maakt plaats voor een Grand Café en Café Extra (voor medewerkers). Verder krijgen de kantine en het atrium een opknapbeurt en kleurrijk, modern meubilair.
Tijdens de renovatie, die eind dit collegejaar start en tot eind 2006 duurt, gaat het onderwijs gewoon door. Geprobeerd wordt om werkzaamheden die veel lawaai en stof veroorzaken zoveel mogelijk in de vakanties te plannen. Sloopwerkzaamheden worden per deel aangepakt om overlast te beperken. Mogelijk dat incidenteel wordt uitgeweken naar andere gebouwen in de buurt. ‘We zitten anderhalf jaar in de troep’, zei Frans van Kalmthout, lid van de Raad van Bestuur, tijdens de presentatie van het definitief ontwerp vorige week dinsdag.