Dame in innovatiekabinet verleidt Bredase ondernemers

Een aantrekkelijke dame in een ‘innovatiekabinet’ probeert deze week meer dan 170 West-Brabantse ondernemers te verleiden om te gaan innoveren. De actie maakt deel uit van de innovatiecampagne ‘De grote verleiding’, waar Avans Hogeschool bij betrokken is.

Ook in juni ging de innovatiedame op pad. Toen bezocht zij 160 ondernemers in West-Brabant.
De ondernemers wordt verzocht plaats te nemen in het kabinet, een soort paskamer op wieltjes. Achter het gordijntje maken ze kennis met een aantal innovatieve producten en ze krijgen succesverhalen te horen van ondernemers uit de regio. Vervolgens ontvangen de deelnemers een cheque waarmee ze een gratis gesprek kunnen aanvragen bij het ondernemersnetwerk Syntens. In juni rolden hier meer dan veertig gesprekken uit.
Docenten van de Academie voor Marketing & Business Management zijn bij het project betrokken. Het is de bedoeling dat uit de adviesgesprekken uiteindelijk concrete onderzoeken en adviesvragen voor studenten en docenten van deze academie rollen.
Met de campagne ‘De grote verleiding’ willen Syntens, de Kamer van Koophandel en Avans Hogeschool de concurrentie van bedrijven in West-Brabant versterken door hun innovatiekracht te vergroten. (PM)