Geen sancties voor Bossche studenten die morgen les missen

Studenten aan Avans Hogeschool ‘s-Hertogenbosch hoeven niet bang te zijn als ze morgen lessen missen door de staking van het openbaar vervoer.

In Den Bosch hebben alle academies besloten dat het onderwijs die dag gewoon doorgaat, maar dat er rekening wordt gehouden met studenten die verder weg wonen en afhankelijk zijn van het openbaar vervoer. ‘Iemand die in Nijmegen woont en door de staking een verplicht vak of practicum moet missen, wordt daarop niet afgerekend’, zegt Roel Fiolet, directeur van de Academie voor Industrie & Informatica.
Ook laten de academies studenten weten als lessen geen doorgang kunnen vinden, omdat docenten de hogeschool niet kunnen bereiken. Overigens zijn er die dag geen toetsen en (her)tentamens. (CB)