Harm van Zon maakt kans op stipendium van 13.500 euro

De net afgestudeerde St. Jooststudent Harm van Zon maakt met zijn animatiefilm Blox kans op een stipendium van 13.500 euro.

Van Zon won onlangs de Talent & Pro Award tijdens het Nederlands Film Festival in Utrecht. Nu is zijn filmpje te zien tijdens het Holland Animation Film Festival, dat van 3 tot en met 7 november in Utrecht wordt gehouden.
Van Zon krijgt concurrentie van studenten uit heel Nederland en België. Ook een aantal andere studenten van de Akademie voor Kunst en Vormgeving St. Joost hebben animatiefilms ingestuurd voor deze competitie tussen Belgische en Nederlandse studenten. Met het stipendium kan de winnaar bijvoorbeeld een tijdje in het buitenland stage gaan lopen. De beurs wordt beschikbaar gesteld door het Nederlands Fonds voor Film.
Het Holland Animation Film Festival is een tweejaarlijks animatiefestival. Er worden cartoons, experimentele films, klei– en computeranimaties getoond uit binnen- en buitenland. In verschillende categorieën zijn en er competities. Daarnaast worden er lezingen, exposities, workshops en talkshows gehouden. Kijk voor meer informatie op: www.awn.com. (PM)