Hogeschool procedeert tegen eigen Raad van Toezicht

Twee leden van de Raad van Toezicht van de HES Amsterdam moeten hun verzet tegen de voorgenomen fusie met de Hogeschool van Amsterdam staken. Dat eist het College van Bestuur van de HES in een kort geding, zo meldt de hogeronderwijs-site Scienceguide.
In het zicht van de haven dreigden de fusieplannen te stranden doordat twee van de zeven leden van de RvT zich onthielden van stemming en aftraden. De rechter bepaalde vervolgens dat het definitieve besluit alleen door een voltallige Raad genomen mocht worden. Maar twee nieuwbenoemde leden willen evenmin aan de fusie meewerken.
Het College van Bestuur voert aan, dat het niet redelijk is dat de twee dwarsliggen, omdat de fusieplannen al in een ver gevorderd stadium zijn. (FG)