Hogeschoolbrede site voor bedrijven

Nu zijn er zoveel websites voor bedrijfsleven om Avansstudenten te benaderen, dat de bedrijven door de bomen het bos niet meer zien. Daarom wil Avans Hogeschool één duidelijk en eenvoudig werkend digitaal ‘Kennisplein’ ontwikkelen.
Ed Landman, projectleider Kennisplein benadrukt dat ‘Kennisplein’ alleen de naam van het project is. ‘Alle bestaande sites zitten goed in elkaar en daarom is het voor de academies moeilijk om afstand te doen van hun ontwikkelde portal en bijbehorende naam.’
Op dit moment zijn er diverse websites waar bedrijven kunnen zoeken naar studenten voor afstudeeropdrachten of bepaalde expertise. Zo zijn er in Den Bosch Kennisplein en Kenniswijzer en in Breda Kennispoort en Aimweb, een samenwerkingsproject tussen de Academie voor ICT en Media en de Rabobank. Bij de ontwikkeling van de nieuwe site zullen de sterke punten van de bestaande portals gecombineerd worden.

Landman verwacht dat het nog een aantal jaren duurt voordat de definitieve hogeschoolbrede website er is. ‘Wat het ingewikkeld maakt, is dat we hoge eisen stellen aan de functionaliteit van de site. Als een bedrijf een digitaal formulier invult, moeten er processen in gang komen waardoor het bedrijf de volgende dag een reactie heeft.’
De bedoeling is dat binnen een jaar bij een aantal academies wordt gestart met een proefwebsite. (RW)