Inbraak in hogeschoolgebouw Den Bosch

Tijdens een inbraak in het gebouw van Avans Hogeschool in Den Bosch zijn vorige week zijn achttien computers vernield. De daders zijn tijdens hun actie gestoord, maar zijn ontkomen.

In de nacht van woensdag 6 op donderdag 7 oktober werkten de inbrekers in enkele lokalen op de tweede verdieping van de E-lob achttien computers open en trokken er de processors en geheugenkaarten eruit. De onderdelen van de computers lagen klaar om meegenomen te worden.
De onverlaten zijn het gebouw aan de Onderwijsboulevard binnengedrongen door een ruit aan de achterkant te forceren. Ook vernielden zij ruiten om de lokalen binnen te komen. Van te voren hadden de inbrekers enkele detectoren binnen de hogeschool afgeplakt die het alarm in werking moeten stellen. Dit werd echter door de conciërges voor sluiting van het gebouw ontdekt en ongedaan gemaakt.
Omdat het (stil) alarm afging, was de beveiligingsfirma snel ter plekke. De daders zijn ontsnapt met achterlating van de buit. (GR)