Koopman prijst SPH om kritiek

Een kritische brief naar de Raad van Bestuur sturen, past in een organisatie waarin ‘openheid en actieve deelname basiswaarden zijn’, schrijft bestuursvoorzitter Harry Koopman in een reactie op een boze brief van Bredase opleiding Sociaal Pedagogische Hulpverlening (SPH).

Enkele weken geleden stuurde SPH als team een brief naar Koopman, naar aanleiding van een interview met de voorzitter in BN/de Stem. Volgens de schrijvers gaat Koopman in dit interview geheel voorbij aan de vele problemen bij de start van dit schooljaar, veroorzaakt door de reorganisatie bij Avans Hogeschool. Het team deed daarom het voorstel om de voorzitter op te geven voor het programma ‘Terug op de werkvloer’.
In zijn reactie schrijft Koopman: ‘Ik waardeer de inzet van alle medewerkers die er in de bij de start van het schooljaar, inderdaad soms met kunst- en vliegwerk, in zijn geslaagd de studenten van Avans Hogeschool het juiste gevoel en de juiste zorg te geven.’
Volgens de voorzitter heeft BN/de Stem zijn woorden niet helemaal goed weergegeven. ‘Het geschreven woord klopt niet per definitie met wat daadwerkelijk is gezegd en/of geeft het juiste niveau van feitelijkheid weer.’
Koopman betreurt het dat het artikel verkeerd is overgekomen. ‘De energie die dit jullie kost, kan beter aan de drive om te presteren en het bedienen van de student worden besteed.’ (PM)