Kunstacademie toont films op Festival Cement

Tijdens het Festival Cement in Den Bosch worden diverse films getoond van studenten Animatie en Audiovisuele Vormgeving van de Akademie voor Kunst en Vormgeving/St. Joost in Breda. Het festival vindt plaats van 20 tot en met 24 oktober.

Films die worden gedraaid, zijn onder meer de animatiefilm Blox van Harm van Zon, die onlangs de Talent & Pro Award heeft gewonnen tijdens het Nederlands Film Festival, en enkele videoclips die studenten maakten voor Brabantse muziekbands. Ook is er uitleg over de betreffende opleidingen van de kunstopleiding.
De films worden getoond in het zojuist geopende cultuurcentrum de Verkadefabriek in Den Bosch. Op donderdag 21 oktober draaien de films van de kunstacademie om 14.00 uur en 17.00 uur en op vrijdag 22 oktober om 11.15 uur. De bedoeling is om jongeren te interesseren voor het medium film en de kunstacademie.
Tijdens het Festival Cement tonen tientallen kunstenaars op verschillende locaties in den Bosch wat er in Zuid-Nederland bestaat aan theater, dans en andere kunstvormen. Eerdere edities van het festival waren te zien in Tilburg, Breda, Eindhoven en Maastricht. (GR)

Meer informatie: www.festivalcement.nl