Lezingencyclus over ‘charisma’

Pim Fortuyn, John. F. Kennedy en Adolf Hitler hadden het alledrie: charisma. Studenten en medewerkers van Avans Hogeschool ‘s-Hertogenbosch kunnen gratis de lezingenserie ‘Charisma, de fascinatie van leiders’ bijwonen.
De thema’s die tijdens de lezingen op de woensdagavonden in het gebouw van de hogeschool in Den Bosch worden behandeld zijn: bedrijfsleven (3 november; spreker bijzonder hoogleraar filosofie René ten Bosch), politiek (10 november; spreker Dick Pels, auteur van ‘De geest van Pim’) en religie (17 november; spreker universitair docent vrouwenstudies Mirjam de Baar).
De serie mondt uit in een debat op 24 november tussen filosoof/theoloog Marc De Kesel, bijzonder hoogleraar kunst en technologie Petran Kockelkoren en hoogleraar godsdienstsociologie Henk Tieleman.

De lezingencyclus is georganiseerd door het Soeterbeeck Programma van de Radboud Universiteit Nijmegen (voorheen Katholieke Universiteit Nijmegen). (GR)

Informatie en aanmelden: Soeterbeeckprogramma.