Nationale Wetenschapsquiz voor studenten

Wie zijn de slimste studenten van Nederland? We zullen het weten na de eerste Nationale Wetenschapsquiz Student. Hoofdprijs: een ontdekkingsreis naar de Ardennen.

De Nationale Wetenschapsquiz, met zijn onnavolgbare presentator Wim T. Schippers, kwam in 1994 op televisie en was een groot succes. Vier jaar later organiseerde Villa Achterwerk de eerste Nationale Wetenschapsquiz Junior. Zes jaar na de pubers zijn de studenten aan de beurt.

Honderd teams van drie studenten komen tegen elkaar uit. De eerste ronde is op 12 november in Eindhoven. De finale is op 26 november. Waar de eindstrijd zich zal afspelen, blijft voorlopig een verrassing.
In de finale krijgen de studenten dezelfde vragen als de rest van Nederland in de gewone wetenschapsquiz. Die vragen staan een dag na de finale in de krant.
De organisatie is in handen van de samenwerkende bureaus Studium Generale en de wetenschapsorganisatie NWO. Het is de bedoeling om het festijn jaarlijks te laten plaatsvinden. (BB/HOP)

Inschrijven tot 20 oktober op: www.nationalewetenschapsquizstudent.nl. Deelname kost tien euro.
De redactie van Punt komt graag met deelnemende teams van Avans Hogeschool in contact. E-mail: punt@avans.nl