Spel helpt twijfelende scholieren kiezen

Jongeren die nog twijfelen of ze leraar willen worden, kunnen het spel www.jijvoordeklas.nl spelen. Zo kunnen ze ontdekken of ze het leuk vinden om voor de klas te staan. Het spel is geïntroduceerd op de Studiebeurs in Utrecht en is nu ook op internet te spelen.
Tijdens het spel sta je voor een virtuele klas. Net als in een echte klas moet je orde houden en goed opletten, maar ook de sfeer goed houden. Zo kun je te maken krijgen met pesten, met bijdehante opmerkingen van kinderen of met ruzie in de klas. Ook moet je de kinderen na de les huiswerk opgeven, net als bij een echte les.
Het spel maakt deel uit van de campagne ‘Je groeit in het onderwijs’, waarvan al langere tijd spotjes op radio en televisie te horen en te zien zijn. Het is in ieder geval te spelen tot 1 januari 2005. (SW)

Speel het spel op: www.jijvoordeklas.nl