Studentenbond congresseert over privatisering onderwijs

De Landelijke Studenten Vakbond (LSVb) discussieert op 15 en 16 oktober over de privatisering van het onderwijs. Het tweedaagse congres in Noordwijk ontleent zijn motto aan Philips: ‘Let’s make things better.’
Volgende maand komt het kabinet met ingrijpende voorstellen voor de hervorming van het hoger onderwijsbestel. De LSVb vreest dat de plannen een verregaande privatisering inhouden, die afbreuk zal doen aan toegankelijkheid en kwaliteit.
Experts zullen in Noordwijk met studenten in debat gaan over aspecten als de wereldhandelsverdragen, de Europese mededingingsregels, het bekostigingsstelsel en de kwaliteitsbewaking. (FG)

Tot 8 oktober kan men zich inschrijven. Studententarief, inclusief slaapplaats, ontbijt, lunch en diner: 10 euro. Meer informatie op de website van de LSVb.