Te weinig werkplekken LIC-medewerkers

Er zijn te weinig werkruimtes ingepland voor medewerkers van het Leer– en Innovatiecentrum (LIC) in Den Bosch. Dat bleek gistermiddag tijdens de presentatie van het definitief ontwerp van de verbouwplannen.

In de bijgestelde plannen van de verbouwing van Avans Hogeschool ‘s-Hertogenbosch zijn slechts veertien werkplekken bestemd voor personeel van het Leer- en Innovatiecentrum. In totaal telt het centrum zo’n 24 medewerkers, waaronder onderwijskundigen en mensen van de mediatheek.
Eerder is besloten om hen in het LIC te huisvesten. Zij krijgen volgens de plannen van het architectenbureau Ter Haar Van Ling hun werkruimtes op de eerste verdieping achterin de E-lob. Tijdens de op handen zijnde verbouwing van het hogeschoolgebouw, verrijst er een LIC in de ruimte rond het atrium op de eerste tot en met de derde verdieping.
Het probleem is bij Marius Wijnakker, adjunct-directeur van het LIC, bekend. Het aantal werkruimtes voor de LIC-medewerkers is kleiner uitgevallen omdat er op die plaats een brandwerende gang, toiletten en een pantry zijn gepland. ‘Mogelijk dat er op de derde verdieping of op een andere plek in het LIC nog werkkamers zijn te creëren’, zegt hij. (GR)