USB-stick wordt populair

Nadat de Bossche Academie voor Management en Bestuur een USB-stick aan het personeel cadeau deed, krijgen nu ook docenten van de Academie voor Financieel Management (AFM) in Den Bosch het computerspeeltje.

De USB-stick wordt populair binnen Avans Hogeschool. Het initiatief van de twee academies volgt op een actie begin dit schooljaar om alle eerstejaars studenten een stick cadeau te doen.
Ron ten Kortenaar, directeur van de AFM, wijst erop dat de gift aan de circa dertig personeelsleden toepasselijk is omdat de academie werkt met een digitale leeromgeving. De USB-stick bevat 64 megabyte geheugenopslag en kan een behoorlijke hoeveelheid digitale informatie bevatten. Behalve tekstbestanden, foto’s en dergelijke, kan op de USB-stick ook een Powerpoint-presentatie worden opgeslagen.
Ten Kortenaar: ‘Het zou een aardige geste zijn als de Raad van Bestuur alle medewerkers een USB-stick zou geven.’ (GR)