Verpleegkundestudenten Antwerpen en Breda verdiepen zich in palliatieve zorg

Wat kunnen studenten Verpleegkunde uit België en Nederland van elkaar leren op het gebied van zorg aan stervende mensen? Daarover gaat de palliatieve week, die volgende week plaatsvindt.

De eerste drie dagen hebben de Verpleegkundestudenten van de Karel de Groteschool in Antwerpen en Avans Hogeschool in Breda een programma op de eigen school. Er zijn lezingen van onder meer uitvaartbedrijf Monuta en een bezoek aan een hospice, een huis voor stervende mensen.
Donderdag 14 oktober komen 75 Belgische studenten naar Nederland, waar zij onder meer een lezing over zingeving bijwonen. Die avond gaan de Bredase Verpleegkundestudenten naar België voor een gezamenlijke avond in Antwerpen. De dag erna zijn er workshops over onder meer euthanasie en het belang van sociale netwerken. Net als andere jaren krijgen de studenten dan ook het verhaal van een echtpaar te horen dat hun dochter verloor. (PM)