Wies Vissers en man publiceren boek over overleden dochter

Wies Vissers, medewerkster van het International Office in Den Bosch, geeft met haar man een boek uit over het leven en overlijden van hun dochter Susan.

Het boek heet ‘Susan’ en is geschreven door echtgenoot Cees de Wildt. In vier delen beschrijft hij de dood en het leven van Susan, de dag van de afscheidsbijeenkomst en de zoektocht van het gezin hoe door te gaan met het leven. ‘Susan’ telt 250 pagina’s en is een luxe uitgave: een harde kaft met omslag en gebonden.

Het boekwerk wordt in eigen beheer uitgegeven en zal, met uitzondering van een enkele boekhandel, niet in de winkel verkrijgbaar zijn. Degenen die het boek willen kopen, kunnen het bestellen door een e-mail te sturen naar ceesdewildt@planet.nl. Om een inschatting te kunnen maken van de benodigde oplage, wordt men verzocht voor 8 november te reageren. Het boek kost 12 euro. Per verkocht exemplaar gaat ongeveer één euro naar het Ronald McDonald Huis, een gelegenheid bij ziekenhuizen waar familie van opgenomen kinderen kunnen overblijven.

Dochter Susan overleed vorig jaar februari op tienjarige leeftijd na een hersenbloeding. In een interview in Punt nummer 2 van 16 september vertelde Vissers dat ze bij de verwerking van het verdriet niet teruggrepen op het geloof. Wel ging het gezin op zoek naar andere rituelen. Zo vond de afscheidsceremonie plaats op de school van Susan. ‘We hebben gezocht naar wegen om anderen erbij te betrekken en het verdriet te delen’, zei ze.
‘Susan’ verschijnt rond de jaarwisseling. (GR)