Boris van Arnhem lid landelijk bestuur JOVD

Boris van Arnhem, derdejaarsstudent Bestuurskunde in Den Bosch, is toegetreden tot het landelijk hoofdbestuur van de Jongerenorganisatie Vrijheid en Democratie (JOVD).

Op de vraag of hij een carrrière in de politiek ambieert, zegt hij diplomatiek: ‘Ik sluit het niet uit.’ De JOVD is gelieerd met de VVD en geldt als kweekvijver voor politici. ‘Ik vind het nu leuk om actief te zijn bij de JOVD. Hoe de toekomst er over een paar jaar uitziet, weet ik niet.’
De student Bestuurskunde werd afgelopen weekend tijdens een congres in Leusden met twee andere nieuwelingen in het achtkoppig hoofdbestuur gekozen. Hij vervult de functie van algemeen bestuurslid politiek en voorlichting.
De student Bestuurskunde is sinds de heroprichting van de JOVD-afdeling ‘s-Hertogenbosch in 2002 actief voor de jongerenorganisatie. Hij was penningmeester en vice-voorzitter van het afdelingsbestuur en organiseerde politieke avonden.
Van Arnhem is lid van de VVD. Maar de JOVD opereert onafhankelijk, benadrukt hij. ‘Onze standpunten kunnen afwijken van die van de VVD. Dit in tegenstelling tot andere politieke jongerenorganisaties die aan de hand van de moederpartij lopen.’
Hij blijft zijn studie volgen. ‘Ik probeer naast de bestuursfunctie te studeren. Dat zal iets minder frequent zijn als de jaren ervoor. Maar het moet te combineren zijn.’ (GR)