Deeltijdopleiding HBO-Rechten van start

De Juridische Hogeschool begint per september in Tilburg met een deeltijdopleiding HBO-Rechten.

De deeltijdvariant duurt vier jaar, maar kan verkort worden (tot maximaal twee jaar) door vrijstellingen vanwege eerdere studies of werkervaring. Colleges zijn op maandagmiddag en -avond in Tilburg.
De doelgroep van de deeltijdopleiding zijn mensen die in de juridische wereld werken en een hbo-diloma willen, werkenden die zich willen omscholen en werklozen.
Studenten dienen in de propedeuse minimaal twintig uur per week te werken, betaald of onbetaald, en het hoeft niets met de opleiding te maken te hebben. In de hoofdfase moeten studenten wel een relevante werkkring hebben. Want de studenten verwerven competenties uit colleges, werkgroepen en zelfstudie. ‘Maar een aantal competenties zit niet in de opleiding en behalen de studenten tijdens hun werk’, zegt Riet Veenhof, projectleider deeltijd bij de Juridische Hogeschool Tilburg-Den Bosch. (GR)