Focusmanager Techniek stopt

Emiel van den Bosch is voortijdig teruggetreden als focusmanager Techniek. De Raad van Bestuur zoekt via het Loopbaanadviescentrum binnen de hogeschool naar een opvolger.
Van den Bosch heeft een tijdelijk contract van drie jaar, dat loopt tot augustus 2005. Hij is in februari van dit jaar aangesteld als focusmanager. Daarvoor was hij adjunct-directeur van de Faculteit Techniek en Natuur in Tilburg. Van den Bosch werkt de komende tijd bij het Leer- en Innovatiecentrum (LIC) aan projecten op het gebied van doorstroming mbo-hbo.
Volgens Jos Ossewaarde, lid van de Raad van Bestuur, werd tijdens gesprekken over het projectplan dat de focusmanager heeft geschreven duidelijk dat zijn aanstelling – conform het hogeschoolbeleid – niet zou worden verlengd. ‘Dat hij een tijdelijk contract had dat in augustus 2005 zou aflopen was vanaf het eerste begin helder’, zegt Ossewaarde. De vraag rees of het wijs is dat Van den Bosch de voorgestelde projecten zou opstarten, oppert hij. Die beslaan immers meerder jaren. Daarom is in ‘goed overleg’ besloten op zoek te gaan naar een nieuwe focusmanager.
Van den Bosch onthoudt zich van commentaar. (GR)