Geen Bossche scriptie genomineerd voor Avans-prijs

Een commissie van het Leer- & Innovatie Centrum heeft vijf scripties geselecteerd die meedingen naar de Avans scriptieprijs 2004, de prijs voor de beste scriptie van de hogeschool. Er zijn geen scripties uit de locatie Den Bosch genomineerd.
De scriptieprijs is een voortzetting van de Toon Hommelprijs van de Hogeschool Brabant.
Vanwege het samengaan met de Hogeschool ‘s-Hertogenbosch is de prijs dit jaar vervangen door de Avans scriptieprijs voor de hele hogeschool. Anders dan bij de Toon Hommelprijs wordt nu een voorselectie verricht door een commissie van het LIC. De commissie heeft vijf scripties uit Breda en Tilburg genomineerd.
Fatos Akça en Marion Hoogveld (Academie voor Bouw en Management in Tilburg) maakten samen een scriptie over woningbouw. De andere vier scriptieschrijvers komen uit Breda. Anke de Regt van de Academie voor Gezondheidszorg, Kasper Leijten van de Academie voor Algemeen & Financieel Management, Diantha de Vries van de Academie voor Pedagogisch Onderwijs en St. Joost-studente Nancy Lee.
Aan de prijs is een geldbedrag van 1500 euro verbonden voor de winnaar. De andere genomineerden krijgen een aanmoedigingsprijs van 150 euro. De selectiecommissie en de jury beoordelen de scripties op toegankelijkheid, oorspronkelijkheid, maatschappelijke relevantie, samenhang tussen theorie en praktijk, praktische bruikbaarheid en de actualiteit. De winnaar wordt vrijdag 17 december bekend gemaakt. (KvdL/FG)