Gerrit Vriend verlaat hogeschool

Avans Hogeschool neemt afscheid van Gerrit Vriend, docent bij de Academie voor Bouwkunde en Civiele Techniek in Den Bosch en oud-lid van het College van Bestuur van de voormalige Hogeschool ’s-Hertogenbosch.

Na 23 jaar verschillende functies vervuld te hebben bij Avans Hogeschool en voorlopers, gaat Gerrit Vriend vervroegd met pensioen. De afscheidsreceptie vindt aanstaande donderdag van 16.00 tot 19.00 uur plaats in het Atrium van de hogeschool in Den Bosch. Cadeaus worden niet op prijs gesteld, zo staat in de uitnodiging.
Gerrit Vriend is van huis uit geodetisch ingenieur en werkte in Marokko, Algerije en Thailand. In 1981 kwam hij als docent landmeten in dienst bij de Bossche HTS en trad in 1990 toe tot de directie. Enkele jaren na de fusie tot Hogeschool ’s-Hertogenbosch nam Vriend zitting in het College van Bestuur. Om bij de fusie tussen de Hogeschool ’s-Hertogenbosch en Hogeschool Brabant naar zijn ‘oude liefde’ – het onderwijs – terug te keren. (GR)