Initiatief tot debat over gevolgen moord op Theo van Gogh

Twee docenten in Den Bosch willen een bijeenkomst organiseren op de hogeschool over de dreigende tweedeling na de aanslag op Theo van Gogh.

Clemy van Lieshout, docente bij de Academie voor Sociale Studies, en Cas Steens, docent bij de Academie voor Management en Bestuur, hebben gisteren via een mailtje een aantal mensen uitgenodigd om te bezien of er iets als een debat of dialoog georganiseerd kan worden binnen de hogeschool. Benaderd zijn enkele docenten en een student uit Den Bosch, het studentenpastoraat in Breda en de Raad van Bestuur.
De initiatiefnemers willen met een klein groep beginnen om te bekijken of er draagvlak voor is en of het haalbaar is. ‘Daarna kunnen we anderen vragen om te helpen organiseren’, zegt Van Lieshout. Zij hebben nog geen concrete plannen.
Aanleiding is de tweedeling die dreigt te ontstaan na de moord op filmer Theo van Gogh en de reacties daarop zoals bedreigingen en aanslagen. (GR)