Kunststudenten protesteren tegen overconsumptie

Wie zaterdag in Den Bosch gaat shoppen voor sinterklaas en/of kerstmis, loopt grote kans studenten van de Bossche kunstacademie tegen het lijf te lopen.

De studenten Warren en Maartje, respectievelijk tweede- en vierdejaarsstudent Beeldende Kunst, voeren samen met andere vrijwilligers actie tegen het overdadige koopgedrag van de westerse mens.
Op ludieke wijze laten ze zien wat de gevolgen hiervan zijn. Medewerkers van de Weggeefwinkel (een winkel waar mensen gratis afgedankte spullen kunnen ophalen) lopen zatermiddag rond met een kar vol spullen die de mensen gratis mee naar huis mogen nemen. Ook is er een straattheater dat het publiek op humoristische wijze laat zien dat het zo echt niet verder kan.
In meer steden worden op zaterdag acties gevoerd tegen het hedendaagse consumptiegedrag. (CB)

Informatie over de Niet-Winkeldag is te vinden op www.koopniets.nl