Lezing over New Age-kinderen

Kees de Vries en Cornel van Noppen van de Nieuwetijdskinderen Organisatie Nederland geven op 9 december een lezing op de hogeschool in Breda met de titel: ‘New Age-kinderen, een verassende kijk op autisme en ADHD’.

Volgens De Vries en Van Noppen zijn kinderen die als diagnose ‘autisme’ of ‘ADHD’ krijgen vaak ‘begaafd met een bijzondere gevoeligheid’. Beiden werken met deze kinderen, die zij ‘nieuwetijdskinderen’ noemen.
Na afloop van de lezing is er gelegenheid om te discussiëren. De lezing vindt plaats in collegezaal A037 en duurt van 14.20 tot 16.00 en is bedoeld voor hoofdfase-studenten van de Academie voor Sociale Studies in Breda. Meer informatie over het onderwerp vind je op: www.nieuwetijdskinderen.org.

De Academie voor Sociale Studies in Breda organiseert deze voordracht in het kader van het Studium Generale 2004-2005. Dit Studium Generale bestaat uit een reeks lezingen, die op 11 november begon. Op het programma staan onder meer nog ‘Carnaval’ door de Belg Armand Sermon, die een boek schreef over dit volksfeest en ‘Genderlinguïstiek’ door Agnes Verbiest, die vertelt over het verschil in taalgebruik tussen mannen en vrouwen. (PM)