Mohammed B. studeerde aan Amsterdamse hogescholen

Mohammed B., de verdachte van de moord op Theo van Gogh, heeft zowel aan de Hogeschool Holland in Amsterdam (opgegaan in InHolland) als de Hogeschool van Amsterdam gestudeerd.

Dat melden Havanna, het blad van de Hogeschool van Amsterdam, en NRC Handelsblad.
Mohammed B. behaalde in 1995 zijn havo-diploma en begon daarna verschillende opleidingen aan de voormalige Hogeschool Holland. Hij studeerde er onder andere Accountancy, maar maakte de studies niet af.
In het studiejaar 2002-2003 begon de 26-jarige Amsterdammer de deeltijdstudie Sociaal Pedagogische Hulpverlening aan de Hogeschool van Amsterdam. Na anderhalve maand volgde hij geen colleges meer, schrijft Havanna. ‘Hij kwam zelden’, zegt een mentor van Mohammed B. in NRC Handelsblad afgelopen zaterdag. ‘Hij was ergens anders met zijn hoofd. Voor mij onbereikbaar.’ (GR)