Ongevraagd uitstel van computertoets

De bijna 150 studenten van de Academie voor Financieel Management in Den Bosch krijgen ongevraagd uitstel van de eindtoets computervaardigheden. De reden: het computerprogramma MediaPlus werkte niet.

De studenten Bedrijfseconomie en Accountancy, die begin dit jaar massaal zakten voor een instaptoets, hebben de afgelopen weken via het programma MediaPlus een verplichte training Word en Excel gevolgd. Donderdag 21 oktober zouden zij de eindtoets afleggen. Maar omdat het programma niet wilde opstarten, is de test afgeblazen.
De studenten krijgen in week vier of vijf van blok twee alsnog de gelegenheid de test te maken. Aan het einde van dat blok zijn er herkansingen. De afgelopen tijd zijn studenten vaker geconfronteerd met mankementen van het MediaPlus-programma.
Volgens Ron ten Kortenaar, directeur van de Bossche academie, zijn het kinderziektes. Hij is met de leverancier van de applicatie in overleg hoe de problemen kunnen worden opgelost. Hij verwacht dat zij er wel uitkomen. Na dit blok beslist de academie of het doorgaat met MediaPlus voor training en toetsing van computervaardigheden. (GR)