Plan voor centrale introductie in Den Bosch

In navolging van Breda krijgt nu ook Den Bosch een gezamenlijk introductiefestival voor eerstejaars studenten. De verschillende Bossche hbo-opleidingen zijn hierover in gesprek.

De bedoeling is dat bij de aanvang van het volgend studiejaar een gezamenlijk introductieprogramma komt voor eerstejaars studenten van de Bossche locatie van Avans Hogeschool, Fontys Pabo ’s-Hertogenbosch, Stoas en HAS Den Bosch. ‘Er zijn oriënterende gesprekken geweest en de instellingen hebben enthousiast gereageerd. Maar het initiatief bevindt zich nog in een pril stadium’, zegt Cyndra de Ruijter, coördinator van het HBO Intro Festival in Breda.
De datum, het programma en wie de Bossche variant gaat organiseren staan nog niet vast. Voor de organisatie worden afstudeerders geworven van de Bredase hogeschool NHTV, die ook het Bredase introductiefestival voor hun rekening nemen. Ook zal waarschijnlijk het Bossche evenementenbureau TR Events worden benaderd. Dit bedrijf verzorgt sinds kort voor de gemeente de culturele activiteiten voor jongeren.
Het HBO Intro Festival in Breda zal komend jaar op 8 september voor de elfde keer plaatsvinden. Behalve informatie over de deelnemende Avans Hogeschool en NHTV, zal de nadruk liggen op cultuur- en sport.
Avans Hogeschool Tilburg sluit aan bij de plaatselijke TIK-week, het introductieprogramma dat rond eind augustus wordt georganiseerd voor studenten van de Universiteit van Tilburg en hbo-ers. (GR)