Sancties op wegblijven bij vergadering Academieraad

Leden uit de Academieraad van de Academie voor Marketing in Den Bosch die te weinig op vergaderingen verschijnen, worden gekort op hun beloning. Dat heeft de raad eerder deze week besloten.

Raadsleden die minder dan tachtig procent van de bijeenkomsten bijwonen, worden evenredig gekort op hun financiële vergoeding of studiepunten die zij voor het werk ontvangen. De maatregel is opgenomen in het huishoudelijk reglement van de raad en is vooral bedoeld voor studenten. Een aantal studentraadsleden kwam het afgelopen jaar te weinig opdagen, vindt de Academieraad.
Leden van de raad worden geacht ten minste tachtig procent van de vergaderingen aan te schuiven, zo staat in het reglement. Zij mogen maximaal twintig procent geoorloofd afwezig zijn door ziekte of verplichtingen elders die niet verzet kunnen worden. Lessen of andere vergaderingen vallen hier niet onder. (GR)