Stagetentoonstelling Bossche kunstacademie morgen van start

Om derdejaars kunststudenten een beeld te geven van de verschillende stagemogelijkheden, exposeren vierdejaars vanaf morgen hun stagewerk op het binnenplein in de Bossche academie.

De studenten zijn van april tot en met juni van het vorige studiejaar op stage geweest bij reclamebureaus, kunstenaars of ontwerpbureaus. Het thema van de tentoonstelling is ‘sprong in het diepe’. De stageverslagen bungelen in het midden van het plein aan elastieken touwen, refererend aan het thema.

Dit jaar is het organiseren van de tentoonstelling een project voor de vierdejaarsstudenten. Pauline Grotenhuis, vierdejaars Illustratieve Vormgeving en Marion Smit, vierdejaars Grafische Vormgeving, zijn druk bezig met het inrichten van de tentoonstellingsruimte. ‘De groep die stage heeft gelopen, organiseert dus haar eigen tentoonstelling’, vertelt Grotenhuis.

De studenten zijn opgedeeld in drie groepen, die hun eigen verantwoordelijkheid hebben. Een groep verzorgt de poster en de publiciteit en een andere maakt het tentoonstellingsboekje. De overige studenten houden zich bezig met de inrichting van de tentoonstelling.

Naast derdejaarsstudenten zijn vrienden, familie en andere geïnteresseerden ook welkom. De tentoonstelling duurt bewust tot en met de opendag op 20 november, zodat aankomende kunststudenten kunnen zien wat je in de praktijk kunt doen met de studies Grafische en Illustratieve vormgeving. [RW]