Studenten.net komt met voordeelpas

Internetsite studenten.net gaat de komende weken 550.000 voordeelpasjes verspreiden bij de distributie van de OV-jaarkaart. Op vertoon van de pas kunnen studenten allerlei voordeeltjes krijgen bij pizzakoeriers, bierbrouwers en belbedrijven.

Registreert de student zich bij de website die de studentenpas heeft bedacht, dan dingt hij ook nog mee naar prijzen zoals volledig verzorgde wintersportvakanties.
Een woordvoerder van studenten.net benadrukt dat registratie alleen inhoudt dat een student wordt ingeschreven bij de website, net als de ruim 140.000 studenten die al deel uitmaken van de Groningse webcommunity. ‘Zelfs als we het zouden willen, kunnen we de registratiegegevens niet verkopen aan bedrijven die meedoen met de studentenpas.’

Door het formaat van www.studenten.net is de site ook zonder gegevens van studenten interessant voor sponsoring. ‘Het is voor ons prettig als we hierdoor meer leden krijgen. Maar verder word je als je geregistreerd pashouder alleen af en toe doorgelinkt naar een advertentiepagina als je meedoet aan een prijsvraag. Dat is echt alles.’ (HOP/TdO)