Toch onderdak voor Virgo in nieuw gebouw

Studentenvereniging Virgo krijgt toch een eigen plek in het nieuwe gebouw van Avans Hogeschool Breda. Dat zegde Harry Koopman, voorzitter van de Raad van Bestuur, in het overleg van vrijdag 29 oktober met het Platform Avans Sociëteit, toe. Wel stelde Koopman de voorwaarde dat de zaal na tien uur ’s avonds gesloten is. Daarnaast moet de ruimte beschikbaar zijn voor andere Bredase studentenverenigingen.
Koopman wil vanwege de beheersbaarheid en de veiligheid absoluut niet dat in de nieuwbouw een sociëteit komt die na tien uur nog open is. Waarschijnlijk komt het honk voor de studentenverenigingen onder het toekomstig Grand Café te zitten.
Het Platform Avans Sociëteit, waarin de Bredase studentenverenigingen Merlijn, Virgo, Maurits en Totus uit Tilburg zitten, had graag gezien dat de openingstijden wat flexibeler waren geweest. Desondanks zijn ze redelijk tevreden. ‘We hebben een eigen plek in de nieuwbouw. Daar was het ons vooral om te doen’, reageerde Hessel Voorbij, vertegenwoordiger van het Platform.
Om toch na tien uur nog iets aan te bieden, behoudt Virgo ook de soos aan de Lovensdijkstraat. Mocht deze locatie in de toekomst verdwijnen, dan zoekt de Raad van Bestuur naar een alternatief in de directe omgeving van de locatie Hogeschoollaan.
Of er in de nieuwe locatie van Avans Hogeschool Tilburg een plek voor studentenvereniging Totus komt, wordt de komende week bekeken. Wel is zeker dat Totus voorlopig op zijn huidige locatie aan de Cobbenhagenlaan kan blijven. Zodra deze verdwijnt, zoekt ook hier de Raad van Bestuur naar een dicht bijzijnd alternatief. [KvdL]