Afscheidsfeest Stichting De Boulevard

Stichting De Boulevard houdt vanavond een afscheidsfeest in de Azijnfabriek in Den Bosch. De stichting, die tot maart van dit jaar onderdak had in totaalcafé De Boulevard naast Avans Hogeschool ’s-Hertogenbosch, houdt 1 januari op te bestaan.

De gemeente Den Bosch stopt met ingang van het nieuwe jaar met structurele subsidie voor de stichting. Verder heeft zij geen bestuur en geen vast honk meer. In maart moest de stichting de activiteiten in het pand naast de hogeschool staken omdat de overkoepelende BV Everland failliet was.
De Boulevard en de hogeschoolstichting Stad van je Moeder vormden gezamenlijk de aandeelhouders van de BV. Stichting De Boulevard organiseerde de afgelopen tijd op verschillende plekken in de stad culturele activiteiten.
Wat er met het gebouw naast de hogeschool gaat gebeuren, is niet bekend. Wel komt er in Den Bosch een nieuw cultureel jongerencentrum. Stichting De Boulevard zal daar niet aan meewerken. (GR)