Avansbier smaakt prima

Het eerste originele Avansbier is vandaag gepresenteerd. Een groep eerstejaarsstudenten van Chemische Technologie in Breda hadden als eerste project een eigen bierfabriek opgezet.
De kritieken van de aanwezige docenten waren lovend. De studenten brouwden twee soorten bier, een Duits bier en een licht bier. Zo vond practicumbegeleider Wim van den Kieboom dat het albinobier prima smaakte en ook docent Nico van Leeuwen was zeer te spreken over het Duitse brouwsel.
Het was ook voor de studenten een grote verrassing hoe het bier zou smaken. Bruno van Breugel, een van de projectleiders, vertelde dat ze het wel al op de open dag hadden geproefd. ‘Maar toen was de smaak nog niet op volle sterkte in verband met het gistingsproces.’ Helaas komt met deze presentatie ook een einde aan het Avansbier, want de studenten zijn niet van plan verder te gaan met het brouwen van bier. [JD]