Avansstudenten exposeren hun visie op de toekomst

Studenten van de kunstacademie en van de opleiding Communication & Multimedia Design in Breda exposeren hun ideeën over de toekomst in Gebouw F aan de Boschstraat in Breda. Vanmiddag om 16.00 uur vindt de opening plaats.

De expositie in Gebouw F is onderdeel van de ‘Vizier 21vier Slot Expo’. In het project Vizier21vier nodigde de Rabobank Bredanaars uit te fantaseren over het jaar 2104. Rabobank Breda organiseerde dit project in verband met haar honderdjarig bestaan.
Op verschillende plekken in Breda waren afgelopen jaar lezingen, cursussen en debatten over het onderwerp. Ook was er een ontbijt van de toekomst. Schoolkinderen maakten een krantenpagina van de toekomst, die werd gepubliceerd in BN/De Stem. Vmbo-scholieren studeerden in één dag een toneelstuk in dat zij diezelfde avond uitvoerden in het Chassétheater in Breda.
In de Vizier 21vier Slot Expo zijn behalve het werk van de studenten ook de resultaten van andere activiteiten te zien, zoals een registratie van de eendags theaterproductie met de vmbo’ers. Hieraan werkte onder meer Aukje Nachbar mee, in verband met een stage. Zij doet International Business & Management Studies bij Avans Hogeschool in Breda.

Op het programma staan onder meer nog een Stand-up comedy-avond in Gebouw F op 8 december vanaf 20.30. Kaarten zijn verkrijgbaar bij de Rabobank aan de Concordiastraat in Breda en kosten vijf euro.
Op 16 december wordt de slotexpositie afgesloten met een filosofische avond in samenwerking met het Filosofisch Café Breda. Daarin komt de vraag ‘Toekomstdenken: heeft dat zin?’ aan bod. De avond vindt eveneens plaats in Gebouw F en duurt van 20.00 tot 21.45 uur. De entree is gratis, maar van tevoren aanmelden bij Vizier 21vier is gewenst. (PM)
Kijk voor meer informatie op: .www.vizier21vier.nl.