Directeur Sociale Studies in levende kerststal

Je leraar als ezel en je directeur als wijze uit het oosten, hoe krijg je dat voor elkaar? De tweedejaarsstudenten van Sociaal Pedagogische Hulpverlening (SPH) in Breda kregen als opdracht een festiviteit te organiseren. Na een beetje brainstormen kwamen ze op het idee een levende kerststal op te zetten.
Het resultaat was vandaag in de aula aan de Hogeschoollaan in Breda te bewonderen. Naast directeur Academie voor Sociale Studies Paul Appel stonden leraren en zelfs geitjes en hanen in de stal.
Hazel Jongenelen en Sabrina den Haan waren twee van de organisatoren van het spektakel. ‘Na een beetje paaien waren de leraren wel bereid mee te werken. We hadden alle studenten van Sociale Studies een mail gestuurd met de vraag welke leraar ze het liefst in welke rol zagen. Eigenlijk werkten alle leraren meteen mee toen de uitslag bekend was, behalve de ezel. Die was helaas verhinderd, maar staat nu wel in het publiek te kijken. Beetje dubieus dus.’
Om de kerstsfeer compleet te maken rook het, dankzij wierook, in de drukke aula naar dennenbomen. Daarnaast konden de studenten genieten van een heerlijke warme chocolademelk met slagroom en de nodige zoetwaren.
De studenten hadden een bepaald bedrag te besteden aan het hele evenement, waaronder 50 euro voor versiering. Daarnaast hebben ze nog 25 euro aan een boer betaald om de geitjes en hanen ook erbij te zetten. ‘Naast de dieren kregen we meteen de hekken en het stro mee, dat was wel heel aardig van die boer.’ (JD)

Klik op de foto voor de vergroting