Een beetje man zorgt dat-ie een kerstboom bouwen kan

Met acht volle vrachtwagens reed bierbrouwer Brand zo’n 1500 lege kratten naar Delft. Van die kratten hebben veertig studenten civiele techniek een enorme kerstboom van veertien meter hoog gebouwd.
De kratten zijn groen, maar met kleine gouden kratjes hebben de studenten twee slingers en een piek gemaakt. ’s Avonds is de boom verlicht.

Het is een actie van de studievereniging van civiele techniek. De vereniging heeft in Delft ook kratjes Brand-pils verkocht waarvan de opbrengst naar een waterproject in Ethiopië gaat.

Het bouwen ging niet helemaal zoals gepland. De Markt, waarop de boom staat, loopt een beetje bol. Daardoor kwam er een scheur in de constructie. Dat is ter plekke opgelost door in het midden een gat te maken dat kerstboomvormig was.
Morgen (woensdag) moet de boom weer zijn afgebroken. (BB/HOP)

(Foto: Hans Stakelbeek. Klik op de foto voor vergroting.)