Loes van der Heijden in bestuur Waterschap De Dommel

Wat enkele docenten niet lukte, speelde Loes van der Heijden wel klaar. De tweedejaarsstudente Bestuurskunde in Den Bosch is gekozen in het bestuur van Waterschap De Dommel.

De studente kreeg bij de verkiezingen 2554 stemmen, zo blijkt uit de definitieve uitslag die op de website is gepubliceerd. Zij bezet één van de vijfenveertig beschikbare bestuurszetels. Van der Heijden was kandidaat voor kiesdistrict 3 van het Waterschap dat het zuidelijk deel van Midden-Brabant omvat.
De docenten Jan Verhagen (Academie voor Industrie en Informatica in Den Bosch) en Ger Bakker (Academie voor ICT en Media in Breda) deden eveneens een gooi naar het bestuurspluche. Zij kwamen uit voor kiesdistrict 1, waaronder Tilburg en Den Bosch vallen, maar behaalden te weinig stemmen voor een zetel.
Waterschap De Dommel regelt voor Midden-Brabant de waterhuishouding voor de landbouw, de natuur en de bewoners. Daarnaast zuivert het Waterschap 110 miljoen kubieke meter rioolwater. Ingezetenen van Midden-Brabant kunnen elke vier jaar het bestuur van De Dommel kiezen. (GR)

Zie: www.dommel.nl/verkiezingen