Meerderheid studenten zakt opnieuw voor computertoets

Van de 106 eerstejaarsstudenten Bedrijfseconomie en Accountancy in Den Bosch die deelnamen aan een computertoets, zijn er elf geslaagd. In januari vindt een herkansing plaats.

Bij de instaptoets computervaardigheden aan het begin van het jaar slaagde slechts één student. De rest van de groep moest een verplichte training met de MediaPlusapplicatie volgen. In dit programma leren ze zelfstandig vaardigheden in Word en Excel. Studenten kunnen het trainingsprogramma op school of thuis op de computer volgen.
Docent Hans van der Hoeven: ‘Iedereen die de training volgt, moet de toets kunnen halen. In de toets krijgen ze namelijk dezelfde vragen als in de training.’ Volgens de docent volgen studenten die training niet. Dat leidt hij af aan het lage slagingspercentage. ‘We gaan ze niet stimuleren om het programma wel te volgen. Ze komen zelf wel tot de conclusie dat het op hun manier niet werkt.’
Na het tweede blok wordt besloten of de academie doorgaat met de MediaPlustraining. Van der Hoeven: ‘Het is de eerste keer dat we met MediaPlus werken, dus willen we evalueren hoe alles gegaan is.’ (OvS)