MER-studenten verkopen Klok-it

Zes studenten van de opleiding Management, Economie & Recht (MER) in Breda hebben 25 van hun exclusieve klokjes verkocht.
De Klok-it is een metalen uurwerk waaraan door middel van magneetjes foto’s of notities gehangen kunnen worden.
De Klok-it is een product van minionderneming Mer-it. Miniondernemingen zijn bedrijven die door studenten een jaar lang zelfstandig runnen. Ook bedenken zij de producten of diensten die ze gaan maken zelf.
De studenten gaan winst maken als er 50 van de in totaal 60 geproduceerde klokjes verkocht worden. De meeste zijn aan familie verkocht, maar ook een juwelier heeft er al een paar gekocht om in zijn winkel te verkopen. Om de verkoop te bevorderen gaan de studenten op donderdag en zaterdag in winkelcentrum de Barones staan. Daarnaast hebben ze hun product al op de Hogeschoollaan aangeboden. Een van de studenten van het project, Maikel Siebrand: ‘Wij zijn maar met een heel kleine groep, zes personen tegenover groepen van dertien, veertien man. Daardoor is de druk bij ons veel groter, want wij moeten hetzelfde doen als de anderen, maar dan met de helft minder studenten.’
De studenten heb het idee zelf bedacht en samen met M-Tech, Hessels Coating, de Radiobeurs in Breda en Kortput Trading in Dongen de klok geproduceerd. Opvallend is de veelzijdigheid van het ontwerp. De klok kan zowel in horizontaal als verticaal geplaatst worden en als notitieblokje en fotolijstje worden gebruikt. (JD)

Kijk voor meer informatie op www.meritproductions.tk