Naam Juridische Hogeschool verandert

De Juridische Hogeschool Tilburg-Den Bosch verandert zijn naam met ingang van 1 september in Juridische Hogeschool Avans Fontys.

Het bestuur van de Juridische Hogeschool heeft dat deze week besloten, na een verzoek van de Raden van Bestuur van Fontys Hogescholen en Avans Hogeschool. Beide besturen vinden dat de ‘moederinstellingen’ in de naam van de Juridische Hogeschool voor moeten komen om aan te geven dat het een samenwerkingverband is. De Juridische Hogeschool is opgericht door Fontys en Avans en verzorgt in Tilburg en Den Bosch de opleiding HBO-Rechten.
De naamswijziging gaat pas over een half jaar in om eerst de huidige papiervoorraad op te maken. ‘We willen niet aan kapitaalvernietiging doen’, zegt Gerard Hupperetz, directeur van de Juridische Hogeschool. (GR)