Nieuw bestuur NVAO

Per 1 januari wordt Karl Dittrich (52) voorzitter van de Nederlands-Vlaamse Accreditatie Organisatie. Op dit moment is hij nog vice-voorzitter.
Dittrich, eerder collegevoorzitter van de Universiteit Maastricht, volgt Loek Vredevoogd (66) op, die het rustiger aan gaat doen. Vredevoogd blijft wel lid van het algemeen bestuur.
Vorige week werd al bekend dat de andere vice-voorzitter van de NVAO, Olchert Brouwer, uit het bestuur stapt. Hij wordt collegevoorzitter van de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten.

De NVAO keurt de kwaliteit van opleidingen in het hoger onderwijs. Wie aan de maatstaven voldoet, krijgt bekostiging en mag erkende diploma’s uitreiken. Ook hebben nieuwe opleidingen groen licht nodig van de NVAO voordat ze van start mogen gaan. (BB/HOP)