Opnieuw inbraak hogeschoolgebouw Den Bosch

Tijdens een inbraak in het gebouw van Avans Hogeschool ’s-Hertogenbosch zijn vannacht computers opengebroken.

Onbekenden hebben vannacht ingebroken in het gebouw aan de Onderwijsboulevard. Op de tweede verdieping, in de gangen C, D en E, drongen zij de lokalen binnen en braken computers open. Die zijn niet meer bruikbaar voor het onderwijs, vertelt een woordvoerder.
Tijdens de inbraak is er geen alarm afgegaan. De diefstal werd vanochtend ontdekt door personeel dat de lokalen wilde openen. Hoeveel computers zijn vernield en wat de buit precies is, is nog niet bekend. De technische recherche is momenteel bezig met een onderzoek.
Begin oktober vond er ook een inbraak plaats, waarbij de dieven achttien computers vernielden. Zij hadden het gemunt op processors en geheugenkaarten, maar lieten die achter omdat ze bij het werk gestoord werden. (GR)