Paul Appel roept studenten op vereniging te beginnen

Als studenten van Sociale Studies een studentenvereniging oprichten, dan zou directeur Paul Appel die van harte financieel steunen. Dat zei hij vandaag tijdens de vergadering van de academieraad in Breda.

Volgens de directeur zorgt een studentenvereniging voor samenhang binnen een academie. Ook voor de uitstraling van een academie is het goed. En dat heeft weer een positief effect op de werving van nieuwe studenten, aldus Appel.
Aanleiding voor deze opmerking was de vraag van student-leden van de academieraad over het bedrag dat op de voorlopige begroting 2005 is ingeruimd voor studentenactiviteiten. Dat kan volgens de directeur hoger worden, maar dan moeten studenten zelf met goede plannen komen. Hij vermeldde er bij dat verhoging van deze post wel betekent dat op een andere post minder geld uitgegeven kan worden.
Sociale Studies in Breda heeft één studentenvereniging, In Vino Veritas, maar die is volgens de website van de vereniging op sterven na dood. (PM)