Studeren met autisme

Wat kan het onderwijs doen voor studenten met autisme? Docenten, mentoren en andere belangstellenden kunnen zich dinsdag 18 januari laten informeren bij Avans Hogeschool in Den Bosch.

Bij verschillende academies van Avans Hogeschool studeren mensen met autisme. Om hun docenten handvatten te geven hoe zij met deze studenten kunnen omgaan, legt J. Dierckx, sociaal psychiatrisch verpleegkundige bij GGZ ’s-Hertogenbosch, uit wat de stoornis inhoudt. Daarna vertelt studentendecaan Ton Kalkers van Avans Hogeschool in Den Bosch, hoe het is om te studeren in het hbo met een aan autisme verwante stoornis.
Door kennis over autisme te verspreiden, proberen de decanen te voorkomen dat er studievertraging optreedt. De bijeenkomst vindt plaats in lokaal F001 en duurt van 14:00 tot 16:00 uur. (OvS)