Tachtig studenten geïnteresseerd in inrichting schoolgebouw

Tachtig studenten van Avans Hogeschool willen zich met de inrichting van het nieuwe schoolgebouw bemoeien. In januari gaan drie klankbordgroepen voor alledrie de locaties van start.

Op eerdere oproepen van de Raad van Bestuur kwam maar mondjesmaat antwoord. Inrichting van een schoolgebouw spreekt meer tot de verbeelding, denkt Ineke Toten van het projectbureau Huisvesting. ‘De huisvesting is nu echt concreet. De ontwerpen zijn gepresenteerd. Volgend schooljaar start de bouw in Tilburg, Breda en Den Bosch. De studenten kunnen zich nu met de inrichting bezig houden.’ Het is de bedoeling dat ze meedenken over de nieuwe leeromgeving, over tafels, stoelen, de opstelling, etcetera.

Per locatie wordt een klankbordgroep van vijftien studenten van allerlei pluimage samengesteld. De studenten horen rond 10 december of zij zich het komende halfjaar mogen bezig houden met de inrichting van het schoolgebouw. In januari gaan ze aan de slag. Overigens doen de studenten hun aanbevelingen niet voor niets. Per bijeenkomst krijgen zij 20 euro.

Volgend schooljaar wanneer de verbouwingen van start gaan, wordt bekeken of de studenten nog van dienst kunnen zijn. (CB)