Veiling op kunstacademie voor Amnesty International

Verschillende studenten van de Akademie voor Kunst en Vormgeving/St. Joost in Breda stellen hun werk beschikbaar voor een veiling, waarvan de opbrengst naar Amnesty International gaat.

De veiling wordt op 22 december gehouden in het atrium van St. Joost aan de Beukenlaan in Breda. Vier studenten van de Nationale Hogeschool voor Toerisme en Verkeer (NHTV) in Breda organiseren de veiling in het kader van de opdracht: ‘organiseer een gastronomisch evenement’. De veilingavond wordt aangekleed met drankjes en hapjes.
Er worden ongeveer veertig werken geveild. Schilderijen, sculpturen en foto’s. Van de werken die verkocht worden, krijgen de studenten de onkosten vergoed. Van het bedrag dat daar bovenop komt, worden andere kosten gedekt. De winst gaat naar de mensenrechtenorganisatie Amnesty International.
Het programma van de avond ziet er als volgt uit: van zeven tot half acht worden de werken tentoongesteld, om half acht vindt de officiële opening plaats, vanaf half acht tot acht kan het werk wederom bekeken worden, om acht uur begint het eerste deel van de veiling, daarna is er eten en drinken, om kwart over negen begint het tweede deel van de veiling. De avond wordt om tien uur afgesloten met een borrel en een hapje. (PM)
Meer informatie: rightart@hotmail.com.